Nowe ulice na Żoliborzu gotowe. Efekt imponuje, ale mieszkańcy pytają: gdzie zaparkować?
5 listopada 2025
Na Żoliborzu zakończono przebudowę ulic Kazimierza Brandysa i Zygmunta Hübnera. Projekt zrealizowany przez Dom Development całkowicie zmienił charakter tej części dzielnicy.
Brandysa, niegdyś zaniedbana i zarośnięta, stała się woonerfem - ulicą przyjazną pieszym, z ograniczonym ruchem samochodowym. Pojawiły się ławki, stojaki rowerowe, kosze i stylowe oświetlenie.
Wzdłuż ulicy posadzono nowe drzewa i krzewy, a pozostawiona kłoda po starej wierzbie pełni funkcję siedliska dla owadów.
Nowoczesna przestrzeń, stare problemy
Ulica Hübnera zyskała nowy, ponad 100-metrowy odcinek, który połączył ją z Krasińskiego. Dzięki temu mieszkańcy mają łatwiejszy dojazd, a służby ratunkowe - szybszy dostęp do osiedli. Niestety, inwestycja nie przewidziała żadnych miejsc parkingowych. Deweloper tłumaczy, że uniemożliwił to istniejący drzewostan i wyjazd przeciwpożarowy. Nowe nasadzenia - w tym 14 klonów i ponad tysiąc krzewów - odmieniły przestrzeń, czyniąc ją bardziej zieloną i przyjazną. Koszt całego projektu wyniósł ok. 3,5 mln zł.
Choć mieszkańcy chwalą estetykę nowych ulic, wielu z nich uważa, że brak parkingów to duży błąd. Między nowoczesną urbanistyką a funkcjonalnością i codziennymi potrzebami mieszkańców wciąż trudno znaleźć złoty środek
.(red)


















